Nye retningslinjer fra mandag d. 26-10 og torsdag d. 29-10

Fra mandag den 26/10 og 4 uger frem, er antallet af holddeltagere nedsat til maks. 10 personer (inkl. instruktør), ifølge myndighedernes seneste retningslinjer for idræt og holdtræning.

Ren praktisk bliver vi nødt til at sige at de første 9 tilmeldte på holdet (og det er ren vilkårligt man er blevet meldt på til sæsonstart) får en plads. Derfra arbejder vi dog på andre løsninger. Der vil fx. blive opsat ekstra hold, som man så kan melde på fx. morgenhold både kl. 8 og kl. 9.  Evt. er der nogle der selv kan flytte til et hold,  hvor der er ledige pladser.

Flere Eftermiddagshold og aftenhold har også flere end 9 deltagere, og der vil blive forsøgt at lave en løsning med fx. et opsamlingshold sidst på ugen, der kan tilmeldes for de der ikke kunne komme på det faste hold.

Evt. kan der blive lavet virtuel træning fx. til pilates og andre hold.

Fra torsdag d. 29-10 er der også krav om mundbind fra når du kommer ind i et center og ind til omklædningsrummet, og mundbind igen når du går fra omklædningsrummet og hjem igen. Der kræves ikke mundbind medens man træner i fitnesscentret.

Derfor vil der i øjeblikket også fra d. 29-10 kræves mundbind i forgangen til holdtræning. I holdsal og spinningsal kræves der ikke mundbind

Vejledning og råd til træning i forhold til Coronavirus indendørs og udendørs.

ALMINDELIGE RETNINGSLINJER INDENDØRS

  • Vask altid hænder og desinficer før og efter træningen
  • Husk at afspritte udstyr/vægtskiver i forbindelse med træningen – tag en flaske med rundt og lidt papir.
  • Begræns den fysiske kontakt og fordel gerne ud i centret så vi ikke er for tætte. – se ekstra retningslinjer.
  • Undgå at røre dig selv i ansigtet under træning.
  • Blive ALTID hjemme hvis du føler dig sløj på nogen måde eller er syg.
  • Skulle du hoste, så host/nys i dit ærme – vis hensyn.
  • Tag ikke børn med til træning i øjeblikket.
  • Hvis du er i risikogruppe, evt. dårligt immunforsvar, kronisk syg bør du passe ekstra på og vurdere om det er vigtigt med træning.

I fitnesscentret vil der også blive afsprittet og gjort ekstra rent.

EKSTRA RETNINGSLINJER INDENDØRS  !

  • Hold afstand til andre når du træner – gerne op til 2 meter når muligt.

  • Vælg derfor kun fx at benytte hver anden kredsløbsmaskine. (medmindre I er familie el. tætte)

  • Medbring gerne fyldt drikkedunk hjemmefra og egen måtte, hvis du skal bruge dette.

  • Kom gerne omklædt hjemmefra kun med skiftesko og håndklæde.

  • MAX. ANTAL kan komme hvis nødvendigt.

  • HUSK AT LÆSE DE ALMINDELIGE RETNINGSLINJER GODT OG GRUNDIGT. TAK .

 

Der er flere retningslinjer fra Sundhedsmyndighederne der skal overholdes ved udendørs fitness – så hvis du ønsker at deltage læs dette godt igennem :

• Der holdes gerne en afstand på 2 meter til andre personer under træningen.

• Som deltager skal man være særlig opmærksom på håndhygiejne – der opstilles håndsprit til brug.

• Host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde

• Man skal holde sig hjemme, hvis man ikke føler sig tilpas i det hele taget og har symptomer som fx feber, hoste,
muskelømhed (medmindre det skyldes for lidt træning på det sidste) – og gå straks hjem selv ved milde symptomer

• Betragtes man af sundhedsstyrelsen for at være i risikogruppen bør man overveje om man skal deltage.

• Man skal møde omklædt – udendørs sko og kan ikke benytte omklædningsrum.

• Du skal selv medbringe din egen måtte. Har du ikke det, så evt. et gammelt tæppe, stort badehåndklæde som du kan bruge til underlag.

• Hvis der benyttes udstyr i forbindelse med holdtræningen, skal det sprittes af efter endt brug. Har du evt. selv lidt udstyr må du gerne tage det med.