Vejledning og råd til træning i forhold til Coronavirus indendørs og udendørs.

Holdtræning Max. 25 på hold fra lørdag d. 1-5. !! – Mundbind er stadig nødvendig i forgangen, hvor du henter udstyr. !!

Du behøver ikke et Coronapas til udendørs træning. Der er stadig retningslinjer med afstand, afspritning m.m.

 

ALMINDELIGE RETNINGSLINJER INDENDØRS

  • Vask altid hænder og desinficer før og efter træningen
  • Husk at afspritte udstyr/vægtskiver i forbindelse med træningen – tag en flaske med rundt og lidt papir.
  • Begræns den fysiske kontakt og fordel gerne ud i centret så vi ikke er for tætte. – se ekstra retningslinjer.
  • Undgå at røre dig selv i ansigtet under træning.
  • Blive ALTID hjemme hvis du føler dig sløj på nogen måde eller er syg.
  • Skulle du hoste, så host/nys i dit ærme – vis hensyn.
  • Tag ikke børn med til træning i øjeblikket.
  • Hvis du er i risikogruppe, evt. dårligt immunforsvar, kronisk syg bør du passe ekstra på og vurdere om det er vigtigt med træning.

Fra torsdag d. 29-10 er der også krav om mundbind fra når du kommer ind i et center og ind til omklædningsrummet, og mundbind igen når du går fra omklædningsrummet og hjem igen. Der kræves ikke mundbind medens man træner i fitnesscentret.

 

EKSTRA RETNINGSLINJER INDENDØRS  !

  • Hold afstand til andre når du træner – gerne op til 2 meter når muligt.

  • Vælg derfor kun fx at benytte hver anden kredsløbsmaskine. (medmindre I er familie el. tætte)

  • Medbring gerne fyldt drikkedunk hjemmefra og egen måtte, hvis du skal bruge dette.

  • Kom gerne omklædt hjemmefra kun med skiftesko og håndklæde.

  • MAX. ANTAL kan komme hvis nødvendigt.

  • HUSK AT LÆSE DE ALMINDELIGE RETNINGSLINJER GODT OG GRUNDIGT. TAK .

 

Der er flere retningslinjer fra Sundhedsmyndighederne der skal overholdes ved udendørs fitness – så hvis du ønsker at deltage læs dette godt igennem :

Holdtræning Max. 25 på hold fra lørdag d. 1-5. !! – Mundbind er stadig nødvendig i forgangen, hvor du henter udstyr. !!

Du behøver ikke et Coronapas til udendørs træning. Der er stadig retningslinjer med afstand, afspritning m.m.

 

• Der holdes gerne en afstand på 2 meter til andre personer under træningen.

• Som deltager skal man være særlig opmærksom på håndhygiejne – der opstilles håndsprit til brug.

• Host eller nys sker i albuen eller i et papirlommetørklæde

• Man skal holde sig hjemme, hvis man ikke føler sig tilpas i det hele taget og har symptomer som fx feber, hoste,
muskelømhed (medmindre det skyldes for lidt træning på det sidste) – og gå straks hjem selv ved milde symptomer

• Betragtes man af sundhedsstyrelsen for at være i risikogruppen bør man overveje om man skal deltage.

• Man skal møde omklædt – udendørs sko og kan ikke benytte omklædningsrum.

• Du skal selv medbringe din egen måtte. Har du ikke det, så evt. et gammelt tæppe, stort badehåndklæde som du kan bruge til underlag.

• Hvis der benyttes udstyr i forbindelse med holdtræningen, skal det sprittes af efter endt brug. Har du evt. selv lidt udstyr må du gerne tage det med.